shadow

טיפול CBT לילדים בחיפה הינו טיפול קוגנטיבי התנהגותי אשר מבוסס על שיטה פסיכולוגית ידועה בה בכדי ליצור שינוי אצל הילד המטופל יש צורך לבצע טיפול בשני מישורים:

  1. טיפול קוגנטיבי – טיפול אשר יוצר שינוי בתפיסת המציאות אצל הילד.
  2. טיפול התנהגותי – טיפול אשר מלמד את הילד התנהגות שונה וחדשה, ומאפשר לו לסגל את ההתנהגות המתאימה לתפיסת המציאוות החדשה אותה הוא לומד.

טיפול CBT לילדים בחיפה הינו טיפול אשר מיועד למקרים ספציפיים אשר מתעוררים ממש עכשיו, ולא מדובר בטיפול המתאים לטראומות מהעבר וכדומה. הטיפול מאפשר לילדים ללמוד כיצד לתפוס את המציאות בצורה נכונה יותר, וכיצד לשפר את ההתנהגות שלהם כתגובה לאותה מציאות.

בדרך כלל מדובר בטיפול אשר אורך בין שלושה חודשים לבי חצי שנה.

מה היתרונות של טיפול CBT לילדים בחיפה?

מומחי פסיכולוגיה רבים מכירים בכך כי טיפול CBT לילדים בחיפה מעניק יתרונות רבים וחשובים מאוד, במיוחד כאשר מדובר בילדים, יתרונות אשר הופכים את הטיפול לפופולארי ומבוקש מאוד לעומת שיטות טיפול פסיכולוגיות אחרות.

בין היתרונות המוכרים ביותר של טיפול CBT לילדים בחיפה ניתן למצוא:

  • טיפול קצר יחסית, בניגוד לטיפולים מסורתיים אשר יכולים להמשך גם שנים, ולכן הוא מתאים במיוחד לילדים.
  • טיפול ממוקד המאפשר לטפל בבעיות ספציפיות מהן סובלים המטופלים, וכך גם ניתן לראות בבירור את התוצאות וההשפעה של הטיפול. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי זהו טיפול שלא מטפל רק בסימפטומים, אלא מזהה את שורש הבעיה ומטפל בה בכך שהוא מחליף את דפוסי החשיבה השליליים ותפיסת המציאות השלילית ומאפשר לילד לגדול עם הבנה טובה יותר ושינוי מהותי ולטווח ארוך.
  • הטיפול מעניק לילדים כלים פרקטיים בהם הם יכולים להשתמש ביום יום בהתאם לגילם ולרמת ההבנה שלהם. הכלים גם כוללים מעין “שיעורי בית”, מטלות ומשימות יום יומיות כך שהילד יכול לראות כיצד הטיפול מסייע לו ביום יום ולהעריך את ההתקדמות שלו באופן טוב יותר.
  • בניגוד לשיטות פסיכולוגיה אחרות לטיפול, מדובר בטיפול שניתן לראות באופן משמעותי ולמדוד את התוצאות שלו.

Author

Admin