עמדות טעינה בקניונים – למצבי Win-Win אמיתיים
במאה ה-21 כבר ברור לכולם, או לפחות לרוב בני האדם, שעתיד כדור הארץ בסכנה מוחשית, ולא “רק” בעתיד הרחוק אלא כבר כיום. בהתאם מוטלת על כולנו האחריות לשנות הרגלים ולמצוא דרכים לצמצם את הפגיעה בכוכב שעליו אנחנו חיים. אחת הדרכים היא מכוניות חשמליות וגם מכוניות היברידיות (כלומר כלי רכב שיש בהם גם מנוע בנזין וגם מנוע חשמלי, כשהשאיפה היא שזה החשמלי יאפשר את תנועת המכונית רוב הזמן).
עד השנים האחרונות נקודת התרופה של כלי הרכב החשמליים הייתה ההטענה, אבל ההשתכללות של הטכנולוגיות מאפשרת הקמת עמדות טעינה בכל מקום, כולל בקניונים. העמדות תופסות מעט מאוד מקום, צריכת החשמל אינה גבוהה וזמן הטעינה מהיר, כך שמדובר בפתרון מעולה.
היתרון מבחינת הקניון
הקמת עמדות טעינה בקניונים מייצרת מצבי WIN-WIN, שכן גם הקניון יוצא נשכר מהתוספת הזו. כדאי לזכור שבימינו לקניונים, כולל אלה המצליחים ביותר, ישנם מתחרים מרים, מכל רחבי העולם – אתרי קניות שמציעים מחירים משתלמים במיוחד ושפע אינסופי של מוצרים והצעות. היכולת של קניון להתחרות מבחינת ההיצע או העלות הינה נמוכה מאוד ובעצם אפסית, ולכן קניונים נדרשים להציע חוויה כוללת, כולל למשל האופציה להטעין רכב חשמלי. בהתאם גם מבחינת הקניונים עמדות טעינה הם תוספת מבורכת.
הנוחות עבור הנהגים
עמדות טעינה בקניונים מספקות תועלת גם לבעלי הרכבים החשמליים, שנפתחת בפניהם אופציה נגישה ונוחה למילוי הסוללה. כדאי לזכור שלקניונים פריסה רחבה, ובנוסף ממילא רובנו נוהגים לבלות בהם, כך שניתן בקלות לנהוג אליהם ולנצל את ההזדמנות גם להטענת הרכב.
האם עמדות טעינה בקניונים יגדילו את המכירות של הרכבים החשמליים?
למעשה עמדות טעינה בקניונים הן לא רק מצב של WIN-WIN אלא WIN-WIN-WIN – מעבר לנוחות עבור בעלי כלי הרכב החשמליים והעלאת רמת האטרקטיביות של הקניון, גם כדור הארץ יוצא נשכר בזכות עמדות הטעינה האלה. הסיבה לכך היא שככל שיש יותר עמדות שבהן ניתן להטעין כלי רכב, וככל שהן נחשפות לקהל רב יותר, כך גדל הסיכוי שיותר ויותר אנשים יעברו מרכבים מזהמים מאוד לרכבים ידידותיים יותר לסביבה, ויעזרו לשמור על הכדור.