shadow

רשימות תפוצה הן חלק בלתי נפרד מעשרות אלפי בתי עסק בישראל ומיליוני עסקים ברחבי העולם. רשימת תפוצה נקראת כך בתחום השיווק והפרסום באינטרנט כיוון שבתי העסק משתמשים בתשתיות שלהם (דפי נחיתה, אתרי אינטרנט, דפי פייסבוק וכד’) כדי לאפשר לאנשים להירשם לרשימת התפוצה שלכם ואליה הם יוכלו להפיץ, בלחיצת כפתור אחת, באמצעות שליחת מייל או שליחת SMS שהם הכינו. בתי עסק עושים ברשימות תפוצה שימושים שונים: הם מקרבים אליהם את קהל הגולשים שלהם, מספקים להם מתנות וטיפים בעלי ערך, מעדכנים אותם בחידושים שונים בעסק וכמובן גם משווקים להם מוצרים ומקדמים מכירות.

כיצד אנשים בנו ועדיין בונים רשימות תפוצה?

·         על ידי שיווק והפצה של דפי נחיתה לשיווק מוצרים דיגיטליים. לדוגמה להכין דף נחיתה ייעודי לחלוקת ספר אלקטרוני שהכנתם שיכול להועיל לגולשים שלכם ולתת להם מענה מסוים לצורך שלהם. תבקשו שם, אימייל ואולי גם מספר טלפון וכאשר גולש יירשם בחינם דרך האתר הספר יישלח אליו במייל באופן אוטומטי.

·         על ידי שימוש באתר האינטרנט של החברה – בתוך אתר האינטרנט של החברה יושתלו במספר אזורים שדות הרשמה לרשימת התפוצה. בין אם על ידי שיווק של מוצר דיגיטלי כלשהו ובין אם אתם רק מציעים להם להירשם כדי לקבל טיפים בכל שבוע.

·         פייסבוק – באמצעות תכנות FBML מיוחדת בדפי הפייסבוק תוכלו להוסיף אזור הרשמה לתפוצה שלכם ישירות דרך פייסבוק.

·         שכירת שטח באתרים אחרים – עם שדה הרשמה לתפוצה של בית העסק וכו’.

כיצד הן תורמות לעסק?

רשימות תפוצה בעלות יתרונות רבים לבית העסק. ראשית, היא מאפשרת לגולשים להתקרב אליכם בפעם הראשונה על ידי קבלה אוטומטית של מוצר דיגיטלי שלכם כמו סדרה של סרטונים מצולמים, קורס דיגיטלי או אפילו ספר דיגיטלי שלכם. לאחר הקרבה הראשונית, תוכלו להמשיך לבנות יחסי קרבה בין העסק לגולשים שלאט לאט יהפכו לאוהדים שלכם וחלקם אף יעקבו אחר העדכונים שלכם. אם יש לכם חנות מתנות דיגיטלית למשל ולקראת החגים אתם רוצים להוציא קו חדשה של מוצרים לשיווק, תוכלו בכתיבה חד פעמית של המייל לשלוח אותו בלחיצת כפתור לאלפי אנשים הרשומים ברשימת התפוצה שלכם. מלבד קידום מכירות וקרבה של הגולשים, תוכלו גם להשתמש ברשימת התפוצה כמקור להבאת תנועה חוזרת לאתר שלכם ו/או לשווק מוצר/אתר של מישהו אחר ולהמליץ עליו בתמורה לתשלום.

לעתים יותר מדי זה פשוט מוגזם:

לצערנו בשנים האחרונות הרבה אנשים התחילו להגזים עם רשימות התפוצה והשימוש בהן. מכיוון שיש הרבה מנטורינג בתחום של השיווק והקידום הדיגיטלי באינטרנט, הם טחנו לבעלי עסקים את הראש על שימוש ברשימת התפוצה לקד”מ כשהם לא מתייחסים לדבר החשוב ביותר והוא שמדובר באנשים אמיתיים מאחורי המסך. אנשים שרוצים לקבל מענה מסוים ולא רק שימכרו להם מוצרים ושירותים ושהם יצטרכו להוציא על זה כסף. במקום לבנות יחסים עם הקהל הם לא הפסיקו למלא אותם במיילים כל יום וזה פשוט גורם לאנשים רבים להסיר את עצמם מהרשימה במקרה הטוב ולהקיא במקרה הגרוע.

אז מה אתם חושבים? עדיין רלוונטיות?

אנו עדיין מאמינים כי רשימות תפוצה גם בSMS וגם במייל הן רלוונטיות ויכולות להיות כלי נהדר לשיווק ופרסום העסק אך לא פחות חשוב – לייצר קרבה ואהדה בין הגולשים לבית העסק. אנו מקווים כי המאמר הזה עשה לכם קצת סדר בראש וכי תיגשו בצורה שונה ונכונה כעת לטיפול ברשימת התפוצה שלכם ועל מנת שטכניקה זו לא תיעלם מן העולם כשכולם יתחילו להתעלם מהמיילים כאילו היו אלה רק פרסומות, ותתחילו גם אתם להתנהל בצורה נכונה, לייצר קרבה עם הגולשים שלכם ולהעניק להם ערך רב.

Author

Admin