מעלית היא כלי אשר משנע אנשים, היא עובדת 24 שעות ביממה, אנשים משתמשים בה מספר רב של פעמים ביום, ובכל יום, לכן היא סובלת מבלאי גבוה. במיוחד במעליות ישנות, ישנן תקלות רבות, ולעיתים השירות הנדרש למעלית הוא לא רק תיקון נקודתי של התקלה אלא שיפוץ נרחב של כל המעלית. תחזוקה טובה של מעלית באופן שוטף יכולה למנוע בעתיד את הצורך לבצע שיפוץ, דבר שיכול לחסוך כאבי ראש, זמן והמון כסף.
שירות תיקון מעליות
לרוב, כחלק משירות מעליות שמספקת חברת האחזקה, מתבצעת בדיקה תקופתית, כאשר מתגלה תקלה המשפיעה על ביצועי המעלית, מטפלים בתקלה ומתקנים אותה. כדאי לוודא כי האדם שנותן שירות מעליות, משתמש בחלקים מקוריים.
שיפוץ מעליות
במידה ובלאי של המעלית מאוד גבוה, יש צורך בשיפוץ המעלית, השיפוץ משפר את הבטיחות בשימוש, המהירות, חוויתת השימוש והדיוק בביצועי המעלית. השיפוץ לרוב כולל:
- החלפת לוח פיקוד.
- החלפת הדלתות בתא המעלית.
- החלפת כבלים שונים.
- החלפת בקרי המהירות.
- שיפוץ דקורטיבי.
דברים שכדאי לבדוק לפני בחירת חברה לשירות מעליות
כדאי לבחור בחברה אמינה ומקצועית הפועלת לפי הנהלים והתקנות בחוק, מעלית היא דבר המשפיע על בטיחות הדיירים בבניין המגורים או העובדים במשרד. אז מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים?
רישיונות
כדאי לבדוק כי לחברה יש רישיונות וכי הרישיונות שלה בתוקף. בנוסף כדאי לבדוק כי לאנשים המקצוע הבאים לטפל במעלית יש רישיון לעסוק במקצוע.
ניסיון
כדאי לברר מהו הניסיון והוותק של החברה, כדאי לבחור חברה בעלת שם, שצברה מוניטין חיובי.
מיקום
כדאי לבדוק מה המיקום של החברה, וכי הוא לא מרוחק, כיוון שזה ישפיע על היכולת של בעלי המקצוע להגיע למקום במקרי חירום.
שירות לקוחות
כדאי לבדוק מהי רמת השירות לקוחות של החברה, שירות לקוחות לקוי יכול לגרור הרבה כאבי ראש ובעיות בעתיד.
לסיכום
כאשר בוחרים חברה הנותנת שירות מעליות, כדאי לברר כי היא מקצועית, אמינה, ופועלת על פי חוק. כדאי לבחוןן א החברה מזוויות שונות ולהיות בטוחים כי יש לה רישיון, שירות לקוחות מעולה, וכי החוזה בניכם ברור וכולל את כל הדברים הנחוצים.