בעידן הדיגיטלי שאנו חיים בו כיום אין כמעט אדם, ללא קשר לגיל, שלא משתמש במחשב או בסמארטפון. הגישה לאינטרנט דרך אלה הנה קלה והפכה להיות דבר שבשגרה של כל אחד ואחת מאתנו. בעקבות הצמיחה המטאורית של האינטרנט בעשור האחרון ובנגישות של האינטרנט מכל המקום – כך עלתה גם החשיבות של בעלי עסקים להופיע באינטרנט. עולם הפרסום השתנה לחלוטין ומעט מאוד עסקים כיום עדיין מצליחים להתקיים ללא אתר ופרסום באינטרנט.
האם לבנות אתר לבד או לשכור חברה מקצועית?
בניית אתרים באינטרנט יכולה להיעשות גם על ידי הלקוח עצמו אולם תלוי כמובן בסוג האתר המבוקש. אם אתם רוצים אתר וורדפרס פשוט מאוד תוכלו ללמוד קורס בניית אתרים באינטרנט של שעתיים-שלוש, שילמד אתכם כיצד לפתוח אתר משלכם. הידע והניסיון של חברות בניית אתרים משתקף בכל כך הרבה פרמטרים אחרים: החל מחוויית המשתמש של הגולש, דרך הצגה מיטבית של החברה באתר, התאמה למונעי החיפוש החל משלבי בניית האתר, עיצוב, תיקון שגיאות קוד ועוד. כל אלה דברים שעין מקצועית מזהה תוך כדי בניית האתר, מטפלת בהם ומגישה לכם אתר מוכן לפרסום ותפעול שוטף. אז לשאלה האם עדיף לבנות לבד או בעזרת חברה מקצועית – ההחלטה היא שלכם בלבד ובהתאם לרמת האתר שאתם רוצים להציג ללקוחות שלכם.
דגשים חשובים לבניית האתר שלנו:
- התאמה רספונסיבית – התאימו את האתר לסמארטפונים וטאלבטים. מחצית מקהל הגולשים עושה זאת היום דרך הסמארטפון ולא דרך המחשב.
- מהירות הגלישה – חלק משמעותי מחווית המשתמש באתר וכן פרמטר שמשפיע על קידום האתר שלכם בגוגל הוא מהירות הגלישה. השתדלו לעשות שימוש בשרת חזק ואם אפשר מקומי אז מה טוב (כל זמן שקהל היעד שגולש באתר שלכם הם ישראלים כמובן אז מומלץ להשתמש בשרת ישראלי).
- עיצוב מתאים – אתר המעוצב בצורה ילדותית או לא מקצועית יזוהה מיד על ידי הגולש הממוצע ויפחית מהערך שלכם ושל העסק שלכם מה שיפחית משמעותית את הסיכוי שהגולשים יהפכו ללקוחות שלכם.
- פעולות נוספות – התקינו תוסף נגישות, דאגו לתעודת SSL והפיכת האתר לHTTPS ועוד.
השלב הבא – להביא תנועה לאתר:
לאחר שבניתם אתר לתפארת יש הצורך להביא תנועה לאתר הזה לצד תפעולו השוטף. למזלכם – האינטרנט הוא ערוץ התקשורת המוביל כיום ומיליוני ישראלים יכולים להיחשף אליכם באמצעות האינטרנט. אתם צריכים לאפיין ביחד עם חברת הפרסום את העסק שלכם וקהל היעד שלכם, לבצע חקר שוק ולוודא היכן הוא עשוי להימצא באינטרנט (קמפיין ממומן בגוגל, שיווק ברשתות החברתיות, יוטיוב, קידום אורגני ועוד) ושם למקד את הפרסום שלכם. כל ערוץ שיווק דורש משאבים, זמן וכסף ועל כן מומלץ להתחיל מערוץ שיווק אחד או 2 לכל היותר על מנת להביא את קהל הלקוחות הראשון שלכם. לאחר זמן מה תוכלו להתפתח לערוצי שיווק נוספים ככל שתתפתחו וכך להרחיב את הנוכחות שלכם ברשת.
כתיבת תגובה